prośba o ocenę abstaktu na cfp: Wnioski wyciągnięte ze skalowania aplikacji

English English

Przygotowałem abstrakt na call for paper na nadchodzące konferencje. Możesz znaleźć aktualną wersję poniżej, będę wdzięczny za Twoje uwagi lub sugestie. Jeżeli preferujesz bardziej efektywny sposób komentowania możesz użyć także tego dokumengu Google.

Skalowanie aplikacji jest wyzwaniem. Można się pokusić o stwierdzenie, że skalowanie zespołu programistycznego jest równie trudne. W wielu sytuacjach jest ono jednak równie istotne dla powodzenia projektu informatycznego.

Przedstawię wnioski, które wyciągnąłem z własnych doświadczeń z powiększaniem zespołu. Wraz ze wzrostem zespołu:

  • coraz istotniejsze jest odpowiednie dopasowanie nowych członków zespołu pod kątem kultury zespołu i cech charakteru, a nie jedynie umiejętności
  • zapewnienie odpowiedniego środowiska developerskiego i narzędzi stanowi coraz większe wyzwanie
  • pełna odpowiedzialność zespołu za dostarczenie funkcjonalności ułatwia podział pracy i dobrze wpływa na efektywność (przykład Spotify)
  • coraz bardziej istotne staje się zapewnienie współpracy członków zespołu o różnym poziomie doświadczenia
  • zapewnienie dobrej współpracy członków zespołu jest coraz większym wyzwaniem. Pomocne są różnego rodzaju inicjatywy mające na celu motywowanie i integrację zespołu (przykład Atlassiana)
  • coraz trudniej jest utrzymać efektywność i „ducha” zespołu
  • coraz istotniejsze jest rozumienie koncepcji zawartych w nauce o organizacji (organisational behaviour)
Absolwent informatyki i MBA, od 4 lat pełni role managerskie w sektorze IT. Pracował w firmach o różnej wielkości: od małych startupów po korporacje, które zajmowały się różnymi dziedzinami IT (firmware, sterowniki sprzętu, mobile, eCommerce, social media, big data, rynki finansowe). Aktualnie senior dev-ops engineer w Nordea Capital Markets dostarczającym narzędzia dla rynków finansowych. Zaangażowany w organizację Trójmiejskiego Java User Group oraz w polską edycję Washington Business Week. Interesuje się ekonomią behawioralną i psychologią.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.